כ-15 תצפיתניות לקו במכת חום ובתסמיני התייבשות קשה לאחר שלפי דיווח בגל״צ, מפקדים אילצו אותן לבצע פעילות שטח בעומס חום כבד בבסיס בנגב. הורים לחיילות סיפרו כי חלקן התעלפו והקיאו, וכי אירוע דומה אירע באותו בסיס לפני חצי שנה. צה״ל מסר כי החיילות קיבלו טיפול רפואי ראשוני ונמצאות במעקב.
יום שני, צהריים — גלי צה״ל (N13) מדווח כי כ-15 תצפיתניות במחנה סיירים בנגב לקו במכת חום ובתסמיני התייבשות קשה, לאחר שלפי הדיווח, מפקדים אילצו אותן להמשיך בפעילות שטח למרות עומס חום כבד. החיילות השתתפו בקורס מפקדות חמ״לי תצפית. הורים לחיילות סיפרו לרדיו כי חלקן התעלפו והקיאו עם חזרתן לבסיס, וכי ריכזו את כולן בחדר חולות. הורים סיפרו גם שאירוע דומה אירע באותו בסיס לפני חצי שנה. דובר צה״ל מסר כי החיילות שדיווחו על תחושת רעה קיבלו טיפול רפואי ראשוני בבסיס ונשלחו למנוחה, והן במעקב רופא היחידה. כפי שדיווח The Zioneer, השבוע גם בעזה נרשמים תנאי חום קשים, אך מדובר באירוע נפרד; אין דיווח קודם על האירוע הספציפי הזה בבסיס. המקור הוא דיווח תקשורתי אחד ועדויות הורים; תגובת צה״ל מאשרת טיפול רפואי אך אינה מתייחסת לטענת הכפייה.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
