המזרחן יוני בן מנחם אומר כי מתנהל מאבק בתוך הממשל האמריקאי על כיוון השיחות מול לבנון. לדבריו, סגן הנשיא ג׳יי די ואנס מוביל קו פרו-איראני ופרו-קטארי המערב את איראן בענייני לבנון כדי לשפר את סיכוייו הפוליטיים, בעוד מזכיר המדינה מרקו רוביו מתעקש שממשלת לבנון היא הריבון וצריכה לנהל את השיחות, כולל פירוק חיזבאללה מנשקו. הנשיא טראמפ, לפי הדיווח, משחק אותה מהאו״ם ועדיין לא הכריע.
המזרחן יוני בן מנחם מתאר מאבק פנימי מעמיק בתוך ממשל טראמפ על כיוון השיחות בתיווך ארה״ב בין ישראל ללבנון. לדברי בן מנחם, סגן הנשיא ג׳יי די ואנס דוחף למסגרת שתערב את איראן בהסדרים הפוליטיים והביטחוניים בלבנון, מתוך ראייה שזה ישפר את מעמדו כמועמד המפלגה הרפובליקנית לאחר טראמפ. מנגד, מזכיר המדינה מרקו רוביו מתעקש שממשלת לבנון היא הריבון וצריכה לנהל את השיחות, כולל פירוק חיזבאללה מנשקו. הנשיא טראמפ, לפי בן מנחם, משחק אותה מהאו״ם ועדיין לא הכריע. The Zioneer דיווח בעבר על השיחות הדו-מסלוליות בוושינגטון ועל הלחץ על ישראל להראות התקדמות מוחשית. דברי הפרשן מדגישים עד כמה חישובים פוליטיים פנימיים בארה״ב מעצבים את התהליך הדיפלומטי.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
