ג׳ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר, הגדיר את ההסכם המתגבש בין ארצות הברית לאיראן כ׳תבוסה עצומה ומלכוד' לארה״ב, והאשים את הנשיא טראמפ בנכונות לנטוש את כל עמדותיה המרכזיות של ארה״ב כדי להגיע להסכם בכל מחיר. לדבריו, העסקה החדשה מהווה קריסה של העקרונות שטראמפ עצמו הציב.
ג׳ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר, פרסם ביום שני ביקורת חריפה על ההסכם המתגבש בין ארה״ב לאיראן, וכינה אותו 'תבוסה עצומה ומלכוד' לארה״ב. בדבריו שהתפרמו בבוקר יום שני, אמר בולטון כי הנשיא טראמפ מוכן לוותר על כל עמדותיה הקודמות של ארה״ב כדי להגיע להסכם עם טהראן 'בכל מחיר'.
"זה אבוד — קליגולה רוצה הסכם, ובכל מחיר, כולל ויתור על כל עמדותיה של ארצות הברית," מצטט המקור את בולטון באומרו, תוך שימוש בשמו של הקיסר ככינוי רטורי. בולטון הוסיף כי ההסכם מהווה קריסה של העקרונות שטראמפ עצמו הציב קודם לכן.
כפי שדיווח The Zioneer בימים האחרונים, בולטון הזהיר שוב ושוב כי איראן 'שיחקה בטראמפ כמו כינור' כדי לקבל את התנאים שרצתה. היועץ לשעבר האשים בעבר את הממשל בהסתרת תנאי ההסכם מחשש לתגובה פומבית. הדברים החדשים, שפורסמו בבוקר יום שני, מרחיבים את אותו קו ביקורת.
עדיין לא ברור אם ההסכם סופי או עדיין במו״מ, ושום נוסח רשמי לא פורסם לציבור. דבריו של בולטון מייצגים את עמדתו של הוקאי שמרני בולט, אך לא אושרו על ידי גורמים בממשל.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
