יו״ר מפלגת ישר! גדי איזנקוט אמר הבוקר כי החוק היחיד הראוי לקדם בכנסת השבוע הוא חוק מידי לפיזורה. הוא האשים את ראש הממשלה נתניהו בכך שהוא מקדם בניסיון ציני את מה שכינה "חוק השתמטות תחת השם המכובס 'חוק יסוד: לימוד תורה'", במקום אחדות אמיתית.
יו״ר מפלגת ישר! גדי איזנקוט התערב הבוקר בחריפות בזירה הפוליטית וקרא לפזר את הכנסת לאלתר, במקום לקדם את חוק יסוד: לימוד תורה שמקדמת הקואליציה. בדברים שפורסמו ב-N12, האשים איזנקוט את ראש הממשלה נתניהו בכך שהוא מקדם בציניות חוק שכינה "חוק השתמטות" תחת שם מכובס, על חשבון הערכים הבסיסיים ביותר של החברה הישראלית, וקבע כי מי שמנסה להעביר חקיקה כזו לא באמת רוצה אחדות.
דבריו של איזנקוט מגיעים על רקע הסלמה במתיחות הפנים-קואליציונית סביב חקיקת הגיוס. כפי שדיווח The Zioneer, המפלגות החרדיות נתנו אולטימטום לנתניהו לפיו אם החוק לא יעבור — הכנסת תפוזר. איזנקוט, לשעבר הרמטכ״ל ושר בקבינט המלחמה, עומד בראש מפלגת ישר! המרכזית ומתנגד באופן עקבי לפטור גורף לתלמידי ישיבות. הדברים נאמרו יום לאחר שנתניהו דיבר על אחדות לאומית — קריאה שאיזנקוט תיאר כבלתי כנה לנוכח סדר היום החקיקתי של הקואליציה.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
