השר גנדי איזנקוט תקף בחריפות את מדיניות הממשלה בלבנון בוועידת מרכז השלטון המקומי, ואמר כי יש "ניתוק בלתי סביר" וכי ההוראה לכוחות לפתוח באש רק מול איום מיידי אינה מביאה לידי ביטוי את יכולות צה״ל, כך לפי דיווחים בתקשורת הישראלית.
השר גנדי איזנקוט, משקיף הקבינט ורמטכ״ל לשעבר, תקף ביום רביעי את ניהול המערכה בלבנון מטעם הממשלה, במהלך נאום בוועידת מרכז השלטון המקומי. איזנקוט דיבר על 'ניתוק בלתי סביר' בין ההצהרות הפוליטיות למציאות בשטח, וכי ההוראה לכוחות לפתוח באש רק בנוכחות איום מיידי 'אינה סבירה ואינה מביאה לידי ביטוי את היכולות שלנו.'
דבריו מצטרפים לגל ביקורת מצד גורמי ביטחון בהווה ובעבר. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר השבוע (22 ביוני), דיווח בניו יורק טיימס תיעד כי מפקדי צה״ל הוגבלו משמעותית בלבנון, וכי הריסות בתים באזור הביטחון דורשות אישור דרג מדיני. איזנקוט מרחיק לכת ומצביע על עצם ההוראה להגבלת האש כעל ה׳בלתי סביר' המרכזי. גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט אמר ב-21 ביוני כי החיילים נשלחים 'בידיים קשורות.' עמדתו של איזנקוט, כמשקיף קבינט, נושאת משקל פוליטי מיוחד. לא ברור האם הממשלה תגיב או תתקן את ההנחיה המבצעית.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
