חיזבאללה מסר הבוקר (שבת) כי מהלכי ישראל בעקבות החתימה על הסכם המסגרת מובילים את לבנון למלחמת אזרחים. ההאשמה מחריפה את המתקפה הרטורית של הארגון, שמזה חודשים תוקף גם את ממשלת לבנון ואת ההנהגה הפוליטית במדינה.
חיזבאללה פרסם הבוקר (שבת) הודעה חדשה בה האשים את ישראל בהובלת לבנון לעבר מלחמת אזרחים, בתגובה ראשונה לחתימה הרשמית על הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון. בהודעה, שיוחסה למקור לא מזוהה בארגון, נטען כי ממשלת ישראל מנצלת את ההסכם לערעור היציבות הפנימית בלבנון ולעורר סכסוך בין-עדתי.
ההאשמה היא חלק ממסע רטורי שהחריף בחודשים האחרונים מצד חיזבאללה, הן נגד ישראל והן נגד ממשלת לבנון. כפי שדיווח The Zioneer, הארגון גינה שוב ושוב את משא ומתן המסגרת, כינה אותו כניעה לאינטרסים אמריקניים וישראליים, והזהיר את שרי מטעמו בממשלה מפני תמיכה בהסכם. שר החוץ הלבנוני הגדיר בפומבי את חיזבאללה כ״ארגון צבאי בלתי חוקי" ו״זרוע איראנית", המשקף קרע פנימי עמוק. הארגון איים בעבר להשמיד כוחות ישראליים בלבנון אם ההסכם יופר.
ההודעה אינה כוללת פעולות או ראיות קונקרטיות לטענת מלחמת האזרחים. היא טרם אושרה על ידי מקורות בלתי תלויים או גורמים רשמיים ישראלים.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
