ראאד אבו אלקיעאן, תושב חורה בנגב, עובד קבלן של משרד הביטחון, נהרג היום בסביבות השעה 13:00 כשקרס עליו מבנה במהלך פעילות הנדסית של צה״ל להריסת מבנים ברצועת עזה. הוא פעל במקום באמצעות באגר. בצה״ל מגדירים את האירוע כתאונה מבצעית.
צה״ל התיר הערב לפרסום כי עובד קבלן של משרד הביטחון נהרג מוקדם יותר היום בתאונה מבצעית ברצועת עזה. ראאד אבו אלקיעאן, תושב חורה בנגב, הפעיל באגר בסביבות השעה 13:00 במסגרת פעילות של כוח הנדסה להריסת מבנים, כשקרס עליו מבנה וגרם למותו. בצה״ל מגדירים את האירוע כתאונה מבצעית. מדובר במותו הראשון של עובד קבלן אזרחי במהלך פעולות הנדסה של צה״ל ברצועה בתקופה זו. לא דווח על נפגעים נוספים.
לפי רצף הדיווחים שעקב The Zioneer, דיווחים ראשוניים בכלי תקשורת ישראלים בשעה 16:10 בירושלים זיהו את ההרוג כראאד אבו אלקיעאן מחורה, ותיארו אותו כעובד חברת ביטחון, אך צה״ל טרם הגיב. עד 16:10 בירושלים, מספר חדרים—בצטטם את דובר צה״ל—אישרו את המוות כתאונה מבצעית במהלך עבודות הנדסה, כשצה״ל ומשרד הביטחון מוסרים תנחומים ועדכנו כי המשפחה קיבלה הודעה. תיאור האירוע התפתח; בעוד שדיווחים ראשוניים הזכירו קריסת צריח מסגד על באגר בבית לאהיה, הצהרות רשמיות מאוחרות יותר התייחסו לקריסת מבנה על באגר מבלי לפרט את סוג המבנה.
כפי שדיווח The Zioneer בסיקור רחב של תקריות מבצעיות, צה״ל מבצע באופן שגרתי עבודות הנדסה והריסה ברצועת עזה כחלק מפעילות צבאית מתמשכת, אף שהרוגים בקרב עובדי קבלן אזרחיים במשימות אלה הם נדירים. נסיבות התאונה נמצאות בבדיקת הרשויות הצבאיות.
רצף האירועים המדויק שהוביל לקריסת המבנה נותר בלתי מאומת מעבר להגדרת צה״ל כתאונה מבצעית. לא נמסרו פרטים נוספים לגבי סוג המבנה שנהרס או המשימה ההנדסית הספציפית שבוצעה.
12 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
