דובר משרד הביטחון של איראן אמר הבוקר כי הקו האדום של הרפובליקה האיסלאמית הוא התנאים שהכריז המנהיג העליון מוג׳תבא ח׳מנאי, והזהיר כי 'האויבים צריכים לחשוש מכוחו העצום והחסר מעצורים של המנהיג העליון'. הדברים דווחו במקור יחיד.
דובר משרד הביטחון של איראן פרסם הבוקר (שישי) אזהרה, לפיה הקו האדום של טהראן מוגדר על פי התנאים שהכריז המנהיג העליון מוג׳תבא ח׳מנאי. "האויבים שלנו צריכים לחשוש מכוחו העצום והחסר מעצורים של המנהיג העליון," אמר הדובר. הדברים נמסרו על רקע המתיחות הגוברת בין איראן לישראל, ובשעה שהקבינט הביטחוני בירושלים דן במדיניות התפעולית בחזית לבנון. המסר האיראני נועד ככל הנראה לחזק את נרטיב ציר ההתנגדות, ימים אחרי שמזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם הכריז על מעבר לעימות פעיל לצד טהראן. הדברים דווחו ממקור טלגרם יחיד ולא ניתן לאמתם באופן בלתי תלוי.
כפי שדיווח The Zioneer, הקבינט התעמת מוקדם יותר היום סביב הפסקת האש בלבנון, והרמטכ״ל אייל זמיר הזכיר לשרים שהם ביקשו את ההסדר. את ההצהרה האיראנית ניתן לפרש כאות הזדהות עם החזית הלבנונית, אך לא צוינו השלכות מבצעיות מיידיות.
אין אישור בלתי תלוי לדברים, וההשלכות המדיניות המדויקות נותרות לא ברורות.
- מתפתחדובר משרד החוץ האיראני: הבהרנו לפקיסטן את הקווים האדומים מתחילת התהליך
- מתפתחמשרד ההגנה האיראני: 'לאויבינו אין ברירה אלא לקבל הפסקת אש'
- מתפתחנשיא איראן פזשכיאן מגבה את חמינאי: מחויב לשמור על זכויות האומה וחזית ההתנגדות
- מתפתחמזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן: לבנון היא חיינו, חציית קווים אדומים לא תסבל
מקורות ואות
- קליטה פנימית
