איברהים עזיזי, יו״ר ועדת הביטחון הלאומי של הפרלמנט האיראני, אמר לנשיא טראמפ כי מצר הורמוז הוא מים ריבוניים איראניים, 'לא קזינו פרטי' ולא מקום מפלט לשודדי ים מודרניים. עזיזי קבע כי ההחלטה הסופית בידי העם האיראני וכוחותיו המזוינים, כך על פי מקור המקורב למשטר.
בבוקר יום שני הגיב איברהים עזיזי, יו״ר ועדת הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ של הפרלמנט האיראני, בחריפות לאיומיו האחרונים של הנשיא טראמפ בנוגע למצר הורמוז. עזיזי קבע כי המצר הוא מים ריבוניים איראניים, 'לא קזינו פרטי' של ארצות הברית ולא מקום מפלט ל׳שודדי ים מודרניים'. לדבריו, ההחלטה הסופית נתונה בידי העם האיראני וכוחותיו המזוינים.
כפי שדיווח ה-The Zioneer ביום ראשון, טראמפ איים כי אם התקפות חיזבאללה יימשכו, ארה״ב תשתלט על נתיב המים האסטרטגי ותתקוף את איראן ישירות. תגובת עזיזי מהדהדת דחיות קודמות של בכירים איראניים, כולל דובר הוועדה שהתגרה בטראמפ ב-21 ביוני כי לוושינגטון אין יכולת להשתלט על המצר. הרמטכ״ל האיראני הכריז בעבר על שליטה איראנית מלאה בהורמוז, ואמר כי שום כלי שיט לא יעבור ללא רשות טהראן.
הצהרתו של עזיזי היא התגובה הבכירה ביותר מטעם הוועדה מאז אזהרת טראמפ. לא דווח על שינוי מבצעי במעמד המצר, וההתכתבות נותרה הסלמה מילולית בעימות המתמשך בין ארה״ב לאיראן על נתיבי השיט.
- מבוססהרמטכ״ל האיראני: כוחותינו שולטים במצר הורמוז — אף ספינה לא תעבור ללא רשותנו
- מתפתחדובר ועדת הביטחון הלאומי של איראן לטראמפ: 'אם הייתה לכם יכולת, הייתם משתלטים על מצר הורמוז'
- מתפתחיו״ר ועדת הביטחון הלאומי באיראן: איומי טראמפ הם 'אשליות' ללא מנופי כוח אמיתיים
- מתפתחשר החוץ האיראני: מצר הורמוז אינו מים בין-לאומיים, אלא נתיב ימי משותף לאיראן ולעומאן
מקורות ואות
- קליטה פנימית
