שני פרשנים ישראלים מעריכים כי ההסכם המתגבש עם לבנון שולח איתות משמעותי לאזור. סא״ל במיל' עמית יגור טוען שצבא לבנון לא יוכל לעמוד בתנאים הנדרשים בטווח הקצר. ד״ר אדי כהן, מומחה למזרח התיכון, אומר שחיזבאללה זועם ומתאר ההסכם בתור הסכם לבנוני-ישראלי נגדו, ללא ויתורים ישראלים.
שני פרשנים ישראלים פרסמו הערכות משלהם על ההסכם המתגבש בין ישראל ללבנון בהודעות שפורסמו הלילה, ומוסיפות עומק אנליטי לנושא שבו עוסק The Zioneer בהרחבה מאז יום שישי.
סא״ל במיל' עמית יגור טען כי "צבא לבנון הוא הבעיה ולא הפתרון", וקבע כי "די ברור שלבנון כנראה לא תוכל לעמוד בהתניות הנדרשות בטווח הזמן הקצר". הוא תיאר את ההסכם כ״איתות לכל האזור" וציין שהתגובות בצד השני מעידות על אי-נחת.
ד״ר אדי כהן, מומחה למזרח התיכון, דיווח כי "חיזבאללה משתגעים וכועסים מאוד", וכי הם מתארים את ההסכם כ״הסכם לבנוני-ישראלי נגד חיזבאללה" ו״הסכם כניעה". הוא הדגיש כי ההסכם אינו מחייב את ישראל בשום דבר.
הערכות אלה מגיעות בעקבות מאמר של The Zioneer מיום שישי שבו דווח על דרישת חיזבאללה לבטל את ההסכם, וכן שלושה דיווחי בולטין משבת שכללו הערכה אנליטית דומה, טור שהזהיר מהתעצמות מהירה של חיזבאללה, והערכה ישראלית שאיראן וחיזבאללה יפעלו לחבל בהסכם.
ההצהרות הן הערכות אישיות ולא אומתו באופן עצמאי על ידי The Zioneer.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
