המונים מקהילת החירשים הגיעו היום לתל אביב לחגוג את החוק שעבר בכנסת בקריאה שלישית, המכיר בשפת הסימנים הישראלית כשפה רשמית. את האירוע ארגנה אגודת החירשים.
חגיגה גדולה התקיימה הערב בתל אביב, במהלכה ציינה קהילת החירשים את אישורו של חוק המכיר בשפת הסימנים הישראלית כשפה רשמית של המדינה. הצעת החוק עברה בקריאה שלישית מוקדם יותר היום, אם כי השעה המדויקת טרם אומתה. אגודת החירשים ארגנה את הכינוס, שמשך משתתפים מכל רחבי הארץ.
מדובר בציון דרך משמעותי עבור כ-10,000 ישראלים חירשים וכבדי שמיעה המשתמשים בשפת הסימנים הישראלית כאמצעי תקשורת עיקרי. ארגוני זכויות נכים דגלו זמן רב בהכרה רשמית, בטענה כי היא תשפר את הנגישות בחינוך, בבריאות ובשירותים הציבוריים. החוק התקבל בברכה על ידי ארגוני זכויות נכים ומנהיגי הקהילה.
The Zioneer לא דיווח בעבר על תהליך החקיקה הזה, ועלון זה מבוסס על מקור בודד — דיווח מערוץ הטלגרם של N12.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
