השופט סולברג הורה על קנסות של כ-2,000 ש״ח לכל סרטון שהופק בלשכות שרים לצורך תעמולת בחירות, בעקבות עתירה שהגיש עו״ד ירון מאירי.
יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק סולברג, הטיל קנסות כבדים על מספר שרים שצילמו סרטוני תעמולת בחירות בתוך לשכותיהם הממשלתיות, בפסיקה שמחזקת את ההפרדה בין משאבי ציבור לפעילות פוליטית. בעקבות עתירה של עו״ד ירון מאירי, קבע סולברג קנס של כ-2,000 ש״ח לכל סרטון שהופק בלשכות השרים. השרים המושפעים מבקשים, על פי הדיווחים, שהמפלגות שלהם יכסו את הקנסות. פסיקה זו מצטרפת לתקדים שקבע סולברג מוקדם יותר החודש, אז הורה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להסיר סרטון הקשור למשט צומת-סולידריות והטיל קנס של 23,000 ש״ח על תעמולה אסורה. כמו כן תלויה ועומדת לפניו עתירה בנוגע לפרסומי התעמולה של שרת התחבורה מירי רגב ומפלגת הליכוד. הפסיקה מדגישה את ההקשחה של ועדת הבחירות בפיקוח על התנהלות הבחירות, כחודשיים לפני מועד הבחירות באוקטובר — כל אירוע כזה עשוי לשמש תקדים לעתירות נוספות נגד התנהלות קמפיינרית של מועמדים מכל קצוות המפה הפוליטית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית