סקר אוניברסיטת Quinnipiac שפורסם היום (שישי) מגלה כי 48% מהמצביעים בארה״ב סבורים שארצות הברית הפכה תומכת מדי בישראל — השיעור הגבוה ביותר מאז נשאלה השאלה לראשונה לפני כעשור. 60% מהדמוקרטים ו-20% מהרפובליקנים החזיקו בדעה זו. 38% אמרו שרמת התמיכה מתאימה. ראש הממשלה בנימין נתניהו זכה לדירוג שלילי של 48%, לעומת 20% חיובי.
סקר אוניברסיטת Quinnipiac, שפורסם הבוקר (שישי), מציין את השיעור הגבוה ביותר שנרשם של תחושת מצביעים אמריקאים שוושינגטון תומכת יתר על המידה בישראל מאז החלה השאלה להישאל לפני כעשור. כמעט מחצית מהמשיבים (48%) אמרו שארה״ב תומכת יותר מדי, בהם 60% מהדמוקרטים ו-20% מהרפובליקנים. 38% נוספים אמרו שרמת התמיכה מתאימה, ו-7% אמרו שהיא אינה מספקת.
באותו הסקר נרשם דירוג שלילי של 48% לראש הממשלה בנימין נתניהו, עם 20% בלבד הרואים אותו בחיוב. הממצאים מגיעים על רקע שינויים בדינמיקה בין ארה״ב לישראל וויכוח ציבורי על מדיניות אמריקה כלפי האזור. The Zioneer דיווח בעבר על ירידה באמון הישראלי בנשיא ארה״ב דונלד טראמפ, לרבות סקר קנטר מ-16 ביוני שהראה ש-54% מהישראלים מביעים דעה שלילית על טראמפ, וסקרים נוספים שהצביעו על ספקנות ישראלית עמוקה כלפי יחסו של טראמפ למשא ומתן עם איראן.
- מתפתחסקר חדש: רוב הישראלים שליליים כלפי נתניהו וטראמפ בנוגע להסכם איראן
- מתפתחמהפך בדעת הקהל בישראל על טראמפ: לראשונה, רוב שלילי — 54% נגד 34% חיובי
- מתפתחסקר: 71% מהישראלים אינם סומכים על טראמפ שידאג לאינטרסים שלהם בהסכם איראן
- מתפתחסקר רויטרס: שיעור התמיכה בטראמפ צנח ל-34%, רוב האמריקנים: המלחמה באיראן לא הייתה שווה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
