משלחת רבנים מטעם ועדת ההתיישבות של 'רבני הארץ הטובה' הגיעה הבוקר לגבעת בית ענות בהר חברון כדי לחזק את שלוש המשפחות שבבתיהן הרס המינהל האזרחי בלילה שעבר. הרב אברהם יצחק שוורץ מקרית ארבע אמר לתושבים כי זו נקודה אסטרטגית וכי עוד יקום במקום יישוב יהודי.
משלחת רבנים מטעם ועדת ההתיישבות של 'רבני הארץ הטובה' הגיעה הבוקר (שישי) לגבעת בית ענות בהר חברון כדי לחזק את שלוש המשפחות שבבתיהן הרס המינהל האזרחי בלילה שבין רביעי לחמישי. הביקור מגיע יממה לאחר ההרס, שלפי דיווחי התושבים בוצע על ידי מאות שוטרי מג״ב וכלל מעצרם של שלושה.
בין הרבנים שהגיעו היו הרב אברהם יצחק שוורץ רבה של קרית ארבע, הרב נועם ולדמן ראש ישיבת ההסדר ניר, והרב ינון קליין רב הישוב גבעת אסף. הרב שוורץ אמר כי המשלחת הגיעה למחות על ההרס האלים ולחזק את ידי התושבים. לדבריו, 'אנו כאן הבוקר שלושה רבנים, כמו בית דין, ואנו אומרים פה קבל עם ועדה שבמקום הזה עוד יקום יישוב יהודי. זוהי נקודה אסטרטגית וחשובה ביותר להתיישבות'. הוא הוסיף: 'גם אם ישנם גורמים במערכת הביטחון שמתנגדים כיום לגבעה אין לכם מה להתרגש מכך. הם באים וממשיכים הלאה אחרי תקופה קצרה, ואתם נשארים כאן לתמיד. הגיע הזמן להסדיר באופן רשמי את בית ענות ולהפכה לעיר ואם בישראל'.
כפי שדיווח The Zioneer ב-25 ביוני, ההרס בוצע על ידי שוטרי מג״ב ופקחי המינהל האזרחי, והתושבים קיבלו עשר דקות להתפנות לפני שהוצאו חפציהם מהבתים. האירוע העלה שוב את סוגיית מעמד המאחזים הבלתי מורשים באזור.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית