לוחם צה״ל המשרת ברצועת עזה מדווח כי היום ערבי חצה 600 מטרים לתוך אזור הקו הצהוב, אך לא התקבל אישור לירות לעברו — לכל היותר ירי הרחקה שלא עזר. הדברים מהדהדים דיווחים דומים על מגבלות באש מלבנון, אך לדבריו המצב בעזה חמור לא פחות.
לוחם צה״ל המשרת ברצועת עזה, שכתב בהודעה ישירה למקור צבאי, מדווח כי למרות חצייה עמוקה של הקו הצהוב, הוראות הפתיחה באש נותרו מגבילות מאוד. לפי ההודעה (יום ג', 23:06 שעון ירושלים), האיש חצה 600 מטרים — הרבה מעבר לנקודה מעורפלת — אך החיילים קיבלו אישור רק לירי הרחקה, שלא הצליח לעצור אותו. הלוחם משווה זאת ללבנון, שם כללי הפתיחה באש קיבלו תשומת לב תקשורתית ומדינית; לטענתו, המצב בעזה "גרוע לא פחות." מדובר בעדות יחידה של לוחם שלא אומתה באופן עצמאי, אך היא תואמת דיווחים קודמים של The Zioneer על הגבלות ירי בדרום לבנון (20–23 ביוני) ועל אירוע נפרד בצפון הרצועה ב-12 ביוני שבו חצו חמושים את הקו הצהוב. טרם פורסמה תגובה רשמית של צה״ל לדיווח הספציפי הזה. הקו הצהוב — אזור של שליטה מבצעית ישראלית מעבר לגבול הפורמלי — היווה נקודת חיכוך לתנועה חוצת גבולות ולמדיניות הכלה בשתי הזירות, עזה ולבנון.
- מבוססצה״ל מאשר: התקבל אישור להפעיל אש בתחומי 'הקו הצהוב' בלבנון
- מתפתחבפעם השנייה היום: ארבעה מחבלי חיזבאללה חצו את הקו הצהוב — כוחותינו ביצעו ירי להסרת האיום
- מבוססחיילים בקו הצהוב מתארים מציאות שונה: אישור בדרגים הגבוהים ביותר לפעולה מול מחבלים
- מתפתחפעילי מיליציה חמושים חוצים את הקו הצהוב בצפון הרצועה ומתריסים נגד חמאס
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
