31°46′40.7″N 35°14′07.7″E
בראש הכותרות
המברק
המברק →
החזית · מבזק · ביטחוןמתפתח

15 מטוסי תדלוק אמריקאיים עזבו את נתב״ג והועברו לבסיסים אזוריים

מחלקת המודיעין של The Zioneer
15 מטוסי תדלוק אמריקאיים עזבו את נתב״ג והועברו לבסיסים אזוריים

מקור ראשי קליטה פנימית · 1 אות קליטה שנבדק · חלון דסק 07:56

תקציר

פונה דיווח כי 15 מטוסי תדלוק אמריקאיים עזבו הבוקר (חמישי) את נמל התעופה בן גוריון והועברו לבסיסים אזוריים אחרים, בהם בסיס אל-עודייד שבקטאר. המהלך מגיע לאחר פינוי 28 מטוסי תדלוק קודמים מנתב״ג, כפי שדווח ב-The Zioneer ב-24 ביוני, על רקע התאמות לוגיסטיות מתמשכות.

01 · המברק

הבוקר (חמישי) דווח על עזיבתם של 15 מטוסי תדלוק אמריקאיים (מטוסי KC-135 ו-KC-46) מנמל התעופה בן גוריון, כאשר המטוסים הועברו לבסיסים אזוריים כולל בסיס אל-עודייד שבקטאר, לפי דיווח ממקור 301 (העולם הערבי בטלגרם). העזיבה מהווה גל משמעותי שני של פינוי מטוסי תדלוק אמריקאיים מהשדה בשבועות האחרונים.

המהלך מגיע לאחר ש-The Zioneer דיווח ב-24 ביוני כי ארה״ב השלימה פינוי של 28 מטוסי תדלוק מנתב״ג, וכי ישראל דרשה את פינוי כ-20 מטוסים נוספים כדי להקל על העומס לקראת עונת הקיץ. תצלומי לוויין שניתחו על ידי גורמי מודיעין גלוי הראו בתחילת יוני למעלה מ-60 מטוסי תובלה אמריקאיים בנתב״ג, המעידים על טביעת רגל לוגיסטית אמריקאית משמעותית בישראל.

הדיווח מבוסס על מקור יחיד ואינו מאומת באופן עצמאי בשלב זה. בסיס אל-עודייד בקטאר הוא בסיס מרכזי של פיקוד המרכז האמריקאי, וההעברה עשויה לשקף פריסה מחדש של נכסים אמריקאיים על רקע המתיחות האזורית מול איראן והמבצעים הישראליים המתמשכים במספר חזיתות. לוח הזמנים המדויק להמשך הפינוי נותר לא ברור.

מברקים קשורים
03 · מקורות ואות

מקורות ואות

ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.

  • קליטה פנימית
אחריות הדסק

הידיעה מתפרסמת באחריות מחלקת המודיעין של The Zioneer. ערוצי הקליטה הגולמיים נשמרים כפרובננס פנימי; גורם חיצוני ייקרא בשם רק כאשר הדבר מסייע לקורא לבחון טענה מסוימת.