פונה דיווח כי 15 מטוסי תדלוק אמריקאיים עזבו הבוקר (חמישי) את נמל התעופה בן גוריון והועברו לבסיסים אזוריים אחרים, בהם בסיס אל-עודייד שבקטאר. המהלך מגיע לאחר פינוי 28 מטוסי תדלוק קודמים מנתב״ג, כפי שדווח ב-The Zioneer ב-24 ביוני, על רקע התאמות לוגיסטיות מתמשכות.
הבוקר (חמישי) דווח על עזיבתם של 15 מטוסי תדלוק אמריקאיים (מטוסי KC-135 ו-KC-46) מנמל התעופה בן גוריון, כאשר המטוסים הועברו לבסיסים אזוריים כולל בסיס אל-עודייד שבקטאר, לפי דיווח ממקור 301 (העולם הערבי בטלגרם). העזיבה מהווה גל משמעותי שני של פינוי מטוסי תדלוק אמריקאיים מהשדה בשבועות האחרונים.
המהלך מגיע לאחר ש-The Zioneer דיווח ב-24 ביוני כי ארה״ב השלימה פינוי של 28 מטוסי תדלוק מנתב״ג, וכי ישראל דרשה את פינוי כ-20 מטוסים נוספים כדי להקל על העומס לקראת עונת הקיץ. תצלומי לוויין שניתחו על ידי גורמי מודיעין גלוי הראו בתחילת יוני למעלה מ-60 מטוסי תובלה אמריקאיים בנתב״ג, המעידים על טביעת רגל לוגיסטית אמריקאית משמעותית בישראל.
הדיווח מבוסס על מקור יחיד ואינו מאומת באופן עצמאי בשלב זה. בסיס אל-עודייד בקטאר הוא בסיס מרכזי של פיקוד המרכז האמריקאי, וההעברה עשויה לשקף פריסה מחדש של נכסים אמריקאיים על רקע המתיחות האזורית מול איראן והמבצעים הישראליים המתמשכים במספר חזיתות. לוח הזמנים המדויק להמשך הפינוי נותר לא ברור.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
