פרשן ישראלי בחשבון טלגראמ העריך כי המשטר האיראני מונע מנקמנות ותסכול אך גם מזהה חולשה בבית הלבן אותה הוא יכול לנצל במו״מ. הפרשן טוען כי הבית הלבן מסרב להתפכח חרף כל הסימנים, ותוהה מה יהיה גורלן של מדינות המפרץ לאחר שהדינמיקה הנוכחית תשתנה.
פרשן ישראלי בטלגראם העריך כי המשטר האיראני נותר מונע מנקמנות ותסכול, אך במקביל יודע לזהות ולנצל חולשה שנתפסת בבית הלבן במסגרת המשא ומתן הגרעיני. הפרשן מאשים את הבית הלבן בסירוב להתפכח למרות מה שהוא מתאר כאינדיקציות ברורות לאסטרטגיה של טהראן. הפרשן גם מעלה שאלה מקדימה על גורלן של מדינות המפרץ בתרחיש שאחרי הסדר הנוכחי, וממסגר את הסוגיה ככזו שבה סבלנותה הטקטית של איראן עלולה לעצב מחדש מערכים אזוריים. ההערכה משקפת קו ספקנות רחב יותר בקרב פרשנים ישראלים כלפי עמדת המשא ומתן של ארה״ב מול איראן, כפי שדווח בעבר ב-The Zioneer. אין בהערכה זו אירועים ביטחוניים חדשים, פעולות צבאיות או הצהרות רשמיות.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
