הפרשן אסף רוזנצוייג טוען כי מדיניות העמימות הגרעינית של איראן — היעדר מידע אמריקני על מקום אחסון החומרים המועשרים — היא נכסה החשוב ביותר שלה, שמונע מארה״ב לבצע 'מעשי טיפשות' או להוציא את החומרים מידיה. הוא מזהיר כי כניסת פקחי הסוכנות תמוטט את העמימות ותאפשר לאויב (ארה״ב/ישראל) לפעול צבאית.
הפרשן אסף רוזנצוייג פרסם אחר הצהריים ניתוח בפלטפורמת N12, לפיו מדיניות 'העמימות הגרעינית' של איראן — בעיקר היעדר מידע אמריקני על מיקום אחסון האורניום המועשר — היא הנכס הקריטי ביותר שלה. לדבריו, עמימות זו 'מונעת חלק מ׳מעשי הטיפשות' של ארה״ב'. הוא מזהיר שאם מדיניות זו תתמוטט עם כניסת פקחי הסוכנות לאיראן, ארה״ב תשלים את המידע שברשותה ותוכל לפעול — לרבות באמצעות פעולה צבאית — כדי להוציא את החומרים הגרעיניים מאיראן.
הניתוח מוסיף זווית אסטרטגית איראנית לסיקור השוטף החודש. The Zioneer דיווח על תוכניות מגירה אמריקניות לאבטחת חומר גרעיני איראני (13 ביוני), הערכות כי מרבית האורניום המועשר ל-60% קבור במנהרות הרוסות באספהאן (13 ביוני), ועל דחיפה אמריקנית להסכם מתגבש (12–17 ביוני). דיווח קודם (13 ביוני) תיאר כיצד איראן קרסה מנהרות ופוצצה מוקשים כדי למנוע גישה למאגר האורניום. ניתוחו של רוזנצוייג מתיישר עם מגמה זו, ומציג את העמימות כהרתעה מכוונת, לא רק כאתגר מבצעי.
רוזנצוייג אינו מזהה פעולות ספציפיות של פקחי הסוכנות או פריצות מודיעיניות אמריקניות. הטענה היא דעה מיוחסת, לא דיווח על התפתחות חדשה.
- מבוססאנליסט: בארה״ב רואים התקדמות גדולה מול איראן; מחלוקת על 25 מיליארד דולר כספים קפואים
- מבוססיוני בן-מנחם: איראן מחפשת הסכם כדי לקנות זמן ולשמר תוכנית הגרעין
- מתפתחאנליסט ישראלי מזהיר: מזכר ההבנות המתגבש בין ארה״ב לאיראן הוא מלכודת אסטרטגית לירושלים
- מתפתחגורם ישראלי בכיר: איראן לעולם לא תוותר על שאיפותיה הגרעיניות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
