המזרחן יוני בן מנחם מזהיר כי ישראל נתונה כבר עתה ללחץ לסגת משטחים שנתפסו בדרום לבנון, לרבות הבופור, בטרם נפתרה סוגיית פירוק הנשק של חיזבאללה. לדבריו, גורמי ביטחון מסרו לו שהאמריקנים כבר מנסים להכתיב את היציאה מלבנון מבלי שיש פתרון רציני שיבטיח את שלום תושבי הצפון מפני פלישת כוח רדואן, ירי טילי נ״ט ורקטות — התפתחויות שהוא מכנה 'מסוכנות ביותר'.
לקראת פתיחת השיחות בין המשלחת הישראלית ללבנונית בוושינגטון, פרסם הבוקר (שני) המזרחן יוני בן מנחם אזהרה חריפה. לדבריו, גורמי ביטחון מסרו לו כי האמריקנים כבר לוחצים על ישראל לסגת מעמדות שנתפסו בדרום לבנון, ובהן מצודת הבופור האסטרטגית — בטרם נפתרה סוגיית פירוק הנשק של חיזבאללה. בן מנחם הדגיש כי המתווה המתהווה אינו מספק ערבויות ביטחוניות רציניות ליישובי הצפון, תוך שהוא מציין את הסכנות מחדירת כוח רדואן, ירי טילי נ״ט ורקטות. הוא כינה את ההתפתחויות 'מסוכנות ביותר' והביע חשש כי השיחות יביאו לנסיגה ישראלית מבלי שהושגו יעדי המלחמה המוצהרים לנטרול יכולות ההתקפה של חיזבאללה. האזהרה מגיעה על רקע לחץ דיפלומטי גובר, כפי שדיווח The Zioneer בעבר — גורמים ישראלים חוששים שטראמפ יגביר את הלחץ לנסיגה בעקבות ההבנות מול איראן.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
