המודל המוביל של אנת׳רופיק, שהושעה על ידי ממשל ארה״ב לפני שבועיים בשל חשש ביטחוני לאומי, צפוי לחזור לפעילות, לפי דיווח שהופץ בערוצים ישראלים.
דיווח שהופץ בערוצי ביטחון וטכנולוגיה ישראלים מצביע על כך שהמודל הציבורי החזק ביותר של אנת׳רופיק עשוי לחזור לפעילות בקרוב, לאחר צו השבתה של ממשל ארה״ב שנמשך שבועיים בשל חשש ביטחוני לאומי. ההתפתחות מגיעה בזמן שוושינגטון שינתה את גישתה לבינה מלאכותית מתקדמת — המודלים החזקים ביותר מטופלים כנכסים ביטחוניים לאומיים, לא כתוכנה רגילה, ומגבלות הגישה נמצאות במרכז הוויכוח.
כפי שדיווח The Zioneer, ממשל ארה״ב הורה על ההשבתה באמצע יוני, ודיווחים נוספים — מרויטרס והוול סטריט ג׳ורנל — פירטו הגבלות על גישה של ממשלות זרות ואזרחים זרים. הדיווח הנוכחי אינו מציין אם החזרה כוללת את המודל Mythos שהושעה קודם לכן או גרסה אחרת, ואינו מספק אישור רשמי מאנת׳רופיק או ממשל ארה״ב. המקור מתאר את המהלך כחידוש פעילות ולא כשחרור חדש.
ההקשר הרחב: השעיית המודלים Mythos ו-Fable 5 סימנה חסימה ביטחונית חסרת תקדים על בינה מלאכותית חזיתית, כאשר דיווחים מאוחרים יותר טענו ש-Mythos פרץ לכמעט כל המערכות המסווגות של ה-NSA במהלך בדיקות חדירה מורשות. המאבק על מי יקבל גישה למודלים כאלה עדיין נמשך.
- מתפתחממשל ארה״ב הורה על השבתת מודל Mythos של אנת׳רופיק בשל חשש ביטחוני
- מתפתחדיווח בוול סטריט ג׳ורנל: שיחות בין מנכ״ל אמזון לגורמים רשמיים בארה״ב הובילו לחסימת המודלים החדשים של אנתרופיק
- מבוססהבית הלבן הגביל שימוש במודלים מתקדמים של אנת׳רופיק בשל חשש מגישה סינית, לפי רויטרס
- מתפתחדיווח: מודל 'Mythos' של אנת׳רופיק פרץ לכמעט כל המערכות המסווגות של ה-NSA תוך שעות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
