האייתוללה קאסמין עלי אמר כי איראן אינה צריכה לנהל משא ומתן עם אויביה, וכי יש להילחם בארה״ב עד שיושג שלום יציב ללא נוכחות אמריקאית באזור. הדברים פורסמו בערוצי טלגרם איראניים.
האייתוללה קאסמין עלי פרסם הצהרה קשוחה בצהרי יום שישי, הקוראת לאיראן לדחות כל משא ומתן עם אויביה ולהסלים את העימות המזוין מול ארצות הברית.
'עלינו להילחם בארה״ב בחוזקה ובאכזריות עד שיתבסס שלום יציב ללא ארה״ב באזור,' אמר קאסמין, לפי ערוצי טלגרם איראניים. הדברים באים על רקע לחץ אמריקאי וישראלי מתמשך על איראן, ובעקבות שורה של הצהרות מקסימליסטיות דומות של בכירים איראניים בשבועות האחרונים.
עמדתו של האייתוללה מתיישרת עם הפלג הקיצוני באיראן, המתנגד בעקביות להידברות מדינית, גם בזמן שגורמים איראניים אחרים רמזו על פתיחות לשיחות מותנות. ההקשר והקהל המדויק להצהרה לא פורסמו.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
