השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בוחן את הרחקתו של מפקד תחנת בני ברק-רמת גן ממשטרת ישראל, בעקבות תיעוד שנראה בו מפעיל כוח חריג כלפי מפגין חרדי בכביש 4 בשבוע שעבר, לפי דיווח בחדשות 12.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בוחן את הרחקתו של מפקד תחנת המשטרה בבני ברק-רמת גן מהמשטרה, בעקבות תיעוד שבו נראה מפעיל כוח חריג כלפי מפגין חרדי בכביש 4 בשבוע שעבר, כך דיווחה חדשות 12 הבוקר (יום ג').
האירוע הוא האחרון בשורה של התפתחויות בעקבות עימותים בין המשטרה למפגינים חרדים בכביש 4 ביום רביעי שעבר. כפי שדיווח The Zioneer, מפקד תחנת בני ברק-רמת גן, סגן ניצב יובל שביט, זוהה על ידי המפגינים כמי שנראה גורר מפגין ליד בני ברק. המפכ״ל דני לוי השעה שוטר שבעט במפגין, וכמה שוטרים הועברו לחקירת מח״ש.
בן גביר, שהציג עצמו כמבקר של התנהלות המשטרה בהפגנות החרדים, אמר ביום רביעי כי שוחח עם לוי ובחן הגבלת רימוני הלם או הוצאתם מהשימוש. הצעד הנוכחי מכוון נגד קצין בכיר שאחראי על התחנה שטיפלה בציר ההפגנה.
המשטרה ושביט לא מסרו עד כה תגובה רשמית להצהרת השר, והדיווח לא אושר באופן עצמאי על ידי הרשויות.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
