איתמר פליישמן, פרשן ערוץ 14, אמר הערב (ראשון) כי לחברי האופוזיציה ולתקשורת הישראלית אין את האומץ להגיד שיש יתרונות בהסכם מול לבנון, משום שהם חוששים ש״משהו מאוד רע יקרה" אם יאמרו מילה טובה על ראש הממשלה נתניהו.
איתמר פליישמן, פרשן ערוץ 14, פרסם הערב (ראשון) ביקורת חריפה נגד חברי האופוזיציה והתקשורת הישראלית, וטען כי הם מסרבים להכיר פומבית ביתרונות שבהסכם המתגבש מול לבנון. לדברי פליישמן, הסירוב נובע מחשש שאמירת מילה טובה על ראש הממשלה נתניהו תגרום ל״משהו מאוד רע" לקרות.
הדברים מצטרפים לשורת פרשנויות ימניות הטוענות כי האופוזיציה נוהגת בצביעות בתגובתה להסכם עם לבנון. כפי ש-The Zioneer דיווח מוקדם יותר היום (ראשון), הפרשן מתי טוכפלד האשים את האופוזיציה בצביעות, משום שלחצה לסיים את המלחמה וכעת תוקפת את נתניהו על סגירה דיפלומטית. כמו כן, הפרשן יוסי יהושוע העריך כי ההסכם טוב אך שברירי, ואילו ינון מגל טען כי השמאל מנצל את ההסכם מבלי לפרט היכן שגה נתניהו.
פוסט זה של פליישמן, שהופץ בערוצו של ינון מגל, ממשיך דפוס שבו פרשנים ימניים בישראל ממסגרים את הוויכוח סביב הסכם לבנון כסוגיה של נאמנות פוליטית מול הערכה עניינית. פליישמן לא פירט באילו יתרונות ספציפיים של ההסכם מדובר.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
