הרמטכ״ל לשעבר גדי איזנקוט אמר היום (רביעי) שגל הטרור ביהודה ושומרון יימשך שנים ארוכות, עם הרוגים ופצועים מדי שנה. הוא התנגד להטלת סגרים על פועלים פלסטינים, וקבע שהמשך כניסתם לישראל הוא אינטרס ישראלי חיוני המשמש כגורם מרסן ומעניק תקווה, ואזהר שסגר יפגע באינטרס הישראלי.
הרמטכ״ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה בהווה, גדי איזנקוט, מסר היום (רביעי) הערכת מצב נדירה ומפורשת על תמונת הביטחון ארוכת הטווח ביהודה ושומרון. בדברים שצוטטו על ידי דסק המודיעין של The Zioneer, קבע איזנקוט כי גל הטרור הנוכחי "יימשך עוד שנים ארוכות" ובכל שנה יהיו הרוגים ופצועים. הערכתו עומדת בניגוד לנוסח המבצעי של גורמים רשמיים המדגישים הישגים טקטיים ומעצרים.
איזנקוט הקדיש חלק ניכר מדבריו לסוגיית המדיניות הישראלית כלפי האוכלוסייה הפלסטינית. הוא התנגד נחרצות להטלת סגר או מניעת כניסת פועלים פלסטינים לישראל, והגדיר את המשך כניסתם כ״אינטרס ישראלי חיוני" המשמש כ״גורם מרסן" ומעניק תקווה כלכלית. לדבריו, הטלת סגר "תהיה טעות מרה ותפעל נגד האינטרס הישראלי".
דבריו מוסיפים קול בכיר לוויכוח פנימי מתמשך: האם ההיגיון הביטחוני של הפרדה וסגר גובר על ההיגיון הכלכלי והמדיני של שמירת קשרים עם הרשות הפלסטינית והאוכלוסייה האזרחית. עמדתו של איזנקוט — כי גל הטרור הוא מציאות מבנית שיש לנהל באמצעות פעולות ממוקדות ואיפוק, לא משבר שיש לפתור בענישה קולקטיבית — נושאת משקל נוכח ניסיונו בניהול האינתיפאדה השנייה ומערכות שלאחר מכן.
The Zioneer סיקר בעבר את מסגרת אזורי הביטחון הבלתי מוגבלים של שר הביטחון כ״ץ ואת הוויכוח הרחב על מדיניות המבצעים של צה״ל בשטחים. דבריו של איזנקוט, אף שאינם הודעת מדיניות, מהווים את הניסוח הפומבי הבכיר ביותר עד כה של אסכולת "שמירת הקשרים האזרחיים" בתוך מערכת הביטחון.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
