שרי החוץ של מדינות המפרץ מסרו כי כל הסדר שלום בר-קיימא באזור חייב לכלול טיפול בתוכנית הטילים ובכוחות הפרוקסי של איראן, לפי דיווח בתקשורת הישראלית. הדרישה באה על רקע המתיחות האזורית הגוברת.
שרי החוץ של מדינות המפרץ מסרו הודעה קולקטיבית ולפיה כל הסדר שלום אזורי חייב לטפל בארסנל הטילים הבליסטיים של איראן וברשת כוחות הפרוקסי שלה ברחבי המזרח התיכון. הדברים דווחו על ידי Insider Paper והועברו בערוצי עיתונות ישראליים. לא פורטו במה מדובר מבחינת פורום או לוחות זמנים ספציפיים, אך הדברים מתיישבים עם חששות ארוכי שנים של מדינות המפרץ מפני ההשפעה האיראנית. הקריאה מגיעה על רקע המתיחות האזורית, שנמשכת בעקבות חילופי אש בין ארה״ב לאיראן בשבועות האחרונים ותקיפות איראניות נגד נכסים אמריקניים וישראליים. לא נמסרו פרטים נוספים על מנגנונים מסוימים או האם השרים התייחסו למאמצים דיפלומטיים מתמשכים.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
