משרדי הבריאות והגנת הסביבה מזהירים מכניסה לשמונה נחלים בצפון הארץ בשל זיהום מים חריג: בניאס, חצבאני, ירדן, בריכת המשושים, ג׳ילבון, זאכי, יהודייה ונחל צלמון. האזהרה בתוקף מיידי.
משרדי הבריאות והגנת הסביבה פרסמו ביום שלישי אזהרה משותפת האוסרת כניסה לשמונה גופי מים בצפון הארץ בשל זיהום מים חריג. הנחלים הם: בניאס, חצבאני, ירדן, בריכת המשושים, ג׳ילבון, זאכי, יהודייה ונחל צלמון — יעדי רחצה וטיולים פופולריים בגולן ובגליל העליון.
האזהרה מציינת 'זיהום מים חריג', אך המשרדים לא פירטו מהו המזהם או מקורו. אזהרות קודמות בנושא איכות מים בישראל נגעו לזיהום חיידקי ממי שפכים או נגר חקלאי, אך הדבר לא אומת כעת. הציבור מתבקש להימנע ממגע עם המים עד להודעה חדשה.
זו אזהרה נוספת בעקבות אזהרת משרד הבריאות מוקדם יותר החודש בחוף הצוק צפון בתל אביב בשל תוצאות חריגות בבדיקות — אירוע נפרד ולא קשור.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
