חוליית מחבלי חיזבאללה תכננה תקיפה נגד כוחות צה״ל לאורך הקו הצהוב בדרום לבנון, כך לפי גורם ביטחון ישראלי. המקור תיאר את המזימה כהפרה בוטה של ההבנות הקיימות. פרטים על תוצאות האירוע או האם סוכל, טרם פורסמו.
גורם ביטחון ישראלי דיווח היום (שלישי) כי חוליית מחבלי חיזבאללה תכננה לפגוע בלוחמי צה״ל הפועלים לאורך הקו הצהוב — קו גבול דה-פקטו בדרום לבנון, שבו כוחות ישראליים מחזיקים נוכחות מוגבלת תחת הסדרי הפסקת האש. המקור תיאר את המזימה כ׳הפרה בוטה' של חיזבאללה.
הדיווח מצטרף לדפוס נרחב יותר של ניסיונות חיזבאללה לפגוע בחיילי צה״ל בגבול הצפון. כפי שדיווח The Zioneer לאחרונה, חיזבאללה ירה טילי נ״ט ופצצות מרגמה לעבר כוחות ישראליים מוקדם יותר החודש, ובמוצאי שבת דווח על ניסיון חיסול נוסף. הדיווח של היום מתייחס למבצע מתוכנן, ולא למגע מזדמן בשטח.
לא ברור אם החוליה סוכלה בטרם ביצעה את הפיגוע. צה״ל לא פרסם הודעה מבצעית רשמית, והפרטים המלאים — היעד, העיתוי והאמצעים — לא נמסרו. אזור הקו הצהוב היה עד להפרות חוזרות של חיזבאללה מאז כניסת הפסקת האש לתוקף ב-2024–2025.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
