חיזבאללה פרסם איומים חדשים לאחר חתימת ההסכם, לפי דיווחים בתקשורת הישראלית. בתוכנית "שבת בחמש" נשאלה השאלה האם הפסקת האש בין ארה״ב לאיראן בסכנה. תוכנם המדויק של האיומים והיקפם טרם פורסמו.
The Zioneer עקבה אחר שורה של איומי חיזבאללה בשבועות האחרונים, כולל אזהרות כי כל הפרה של ההסכם המתגבש תוביל להשמדת "הכוחות הציוניים בלבנון" (פורסם ב-16 ביוני). הדיווח האחרון, מתוכנית הטלוויזיה "שבת בחמש" (שבת 17:14 שעון ירושלים), קובע כי חיזבאללה החל באיומים לאחר חתימת ההסכם, ומעלה גם את האפשרות שהפסקת האש בין ארה״ב לאיראן נמצאת בסכנה.
כפי ש-The Zioneer דיווח בעבר, מסגרת הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה נבחנה שוב ושוב על ידי האשמות הדדיות על הפרות — חיזבאללה הכחיש הפרה (23 ביוני), צה״ל האשים את הארגון ב״הפרה בוטה" (14 ביוני), ובתקרית נפרדת ב-19 ביוני דווח על פגיעה בכוחות ישראליים. האיומים החדשים מגיעים בזמן שהמשא ומתן על הפסקת האש בין ארה״ב לאיראן נותר רעוע, כאשר CNN דיווחה (19 ביוני) כי ארה״ב העבירה לטהראן הבטחת ישראל שלא להסלים.
מה שנותר לא מאומת: התוכן הספציפי של האיומים, האם הם קשורים לצעד ישראלי כלשהו, והאם השיחות בין ארה״ב לאיראן ספגו מהלומה קונקרטית. המקור היחיד — דיווח תקשורתי ישראלי יחיד — מביא לסיווג הבולטין כ״מתפתח".
- מתפתחחיזבאללה מאיים: הפרת ההסכם תוביל להשמדת הכוחות הציוניים בלבנון
- מתפתחהערכה בישראל: חיזבאללה ינסה לאתגר את הפסקת האש לפני החתימה על הסכם איראן-ארה״ב
- מתפתחCNN: ארה״ב העבירה לאיראן הבטחת ישראל שלא תסלים; חיזבאללה מפר את הפסקת האש
- מתפתחחיזבאללה מאיים לחדש ירי טילים לעומק ישראל לאחר הפוגה באיומים רשמיים
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
