צה״ל מצמצם את כוחותיו בדרום לבנון ומוציא חטיבות לוחמות לשטח ישראל לחודש של רענון והעלאת כשירות, כך לפי דיווח של גלי צה״ל. המהלך רחב וכולל גם חילופים בין חטיבות בעזה ובלבנון – חלקן יעלו צפונה ואחרות ירדו דרומה. החטיבות שיהיו באימונים ישמשו עתודה מטכ״לית בתקופת ההכשרה.
צה״ל החל ברוטציה נרחבת של חטיבות לוחמות מדרום לבנון לתוך שטח ישראל, לחודש של רענון והעלאת כשירות, כך דיווח גלי צה״ל ביום חמישי בערב. המהלך מתואר כצמצום נרחב של הסד״כ הלוחם בכל הגזרות – כולל חילופים בין עזה ולבנון – כך שבכל זמן נתון מספר חטיבות יהיו באימונים וישמשו עתודה מטכ״לית.
הדיווח מגיע לאחר שבועות של דיווחי רקע על תנוחת צה״ל המשתנה בדרום לבנון. כפי שדיווח The Zioneer בבולטינים קודמים, צה״ל צמצם בחדות את קצב התקיפות בדרום לבנון מאז תחילת יוני, ונרשמו הערכות על שינוי מדיניות לקראת סידור דיפלומטי. הרמטכ״ל רב-אלוף איל זמיר הצהיר ביום ראשון כי כלל משאבי צה״ל מוקצים לחזרה ללחימה, בעוד מקורות אחרים ציינו שמערכת הביטחון נערכת לשילוב כוחות מיוחדים בשל העומס והשחיקה.
הרוטציה הנוכחית נראית כמימוש של לוגיקת הכוננות הזו: במקום נסיגה מלאה, הצבא מסדר את החטיבות למסגרת מובנית של עתודה ואימונים. הדיווח אינו מציין אילו חטיבות מעורבות, והאם הרוטציה משקפת הנחיה חדשה מהדרג המדיני. מספרי הכוחות ולוח הזמנים המדויק לא פורסמו.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
