צה״ל הרחיב את השליטה הקרקעית ברצועת עזה לכ-70% מהשטח, כך נמסר מגורמים צבאיים הבוקר (שלישי). הכוחות נערכים לחידוש הלחימה, בהתאם ליעד שהציב ראש הממשלה נתניהו מוקדם יותר החודש — שליטה ב-70% מהרצועה.
צה״ל השתלט על כ-70% מרצועת עזה ונערך לחידוש הלחימה, כך נמסר מגורמים צבאיים הבוקר (שלישי). הנתון מהווה עלייה משמעותית לעומת 60% השליטה שדיווח ראש הממשלה נתניהו בקבינט ב-7 ביוני, והתיישרות עם היעד שהציב אז להרחבת האחיזה הקרקעית ל-70%.
כפי שדיווח The Zioneer ב-7 ביוני, נתניהו אמר לשרים כי ישראל מחזיקה ב-60% מהרצועה וצפויה להגיע ל-70% "בקרוב." העדכון המבצעי האחרון של צה״ל מאשר כי היעד הושג. הצבא עתה מעביר את הכוננות מקיבוע להכנות פעילות לחידוש ההתקפה.
לא נמסר לוח זמנים מפורט לחידוש הלחימה, וההודעה אינה מפרטת אילו אזורים ברצועה נוספו מאז ההערכה הקודמת. ההכרזה מגיעה על רקע פעילות צה״ל הנמשכת בדרום ובמרכז הרצועה, שם דיווחו מקורות פלסטיניים על נפגעים בימים האחרונים. הצבא לא אישר נתוני נפגעים ספציפיים לפעולה המורחבת.
היקף העקירה האזרחית או ההשפעה ההומניטרית מאזור השליטה המורחב נותר לא מאומת. יעדה המוצהר של צה״ל נותר פירוק היכולות הצבאיות הנותרות של חמאס.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
