צה״ל הודיע כי יבצע בקרוב פיצוץ יזום בגליל המערבי, להשמדת תשתית תת-קרקעית — ככל הנראה המנהרה האסטרטגית העצומה שנחשפה במג׳דל זון שבדרום לבנון, כך לפי דיווחים צבאיים וכלי תקשורת.
צה״ל אישר הערב (ראשון) כי הפיצוץ היזום שהוא עומד לבצע בגליל המערבי נועד להשמדת המנהרה האסטרטגית העצומה שנחשפה לאחרונה בכפר מג׳דל זון שבדרום לבנון. ההודעה, שנמסרה דקות ספורות לפני הפיצוץ, באה בעקבות סדרת אזהרות שהופצה החל משעה 12:51 בירושלים, לפיהן הפיצוץ החזק עלול להפעיל גם מערכות התרעת רעידת אדמה עצמאיות שאינן מחוברות לפיקוד העורף. בצה״ל הדגישו כי אין כל סכנה לאזרחים וכי האזור פונה לצורך הפעולה.
The Zioneer דיווח לראשונה על השמדת מנהרה אסטרטגית עמוקה בדרום לבנון ב-21 ביוני, עת חשף צה״ל מתקן שתואר כבעומק עשרות מטרים עם יכולות שיגור נרחבות. במהלך השעה שאחרי — בין 12:51 ל-13:00 בירושלים — פרסמו מספר מועצות מקומיות בגליל המערבי והעליון (מעלה יוסף, מרום הגליל, הגליל העליון) ופיקוד הצפון אזהרות חופפות על פיצוץ אדיר מתוכנן, כאשר דיווחים ראשוניים ייחסו אותו להריסת תשתית גדולה של חיזבאללה בלבנון. אישורי צה״ל התעצמו במהלך השעה, ובשיאם זוהתה מנהרת מג׳דל זון כיעד. הפעולה היא חלק ממבצע הצבא לפירוק רשתות מנהרות שבנו חיזבאללה ואיראן בדרום לבנון, כפי ש-The Zioneer דיווח בכתבת רקע רחבה יותר הערב.
נותר פתוח: המועד המדויק של הפיצוץ טרם פורט מעבר ל״בעוד רגעים", והתרעות רעידת האדמה העצמאיות עלולות עדיין לגרום לבלבול ציבורי קצר למרות האזהרות. טרם פורסם אישור בלתי תלוי לממדיה וליכולות השיגור המלאות של המנהרה מעבר להצהרת צה״ל מ-21 ביוני.
17 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
