הרשות השופטת באיראן מדווחת על מעצרם של למעלה מ-3,000 בני אדם בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל במהלך הסכסוך האחרון, תוך החרמת רכוש ממאות חשודים. ארגוני זכויות אדם מאשימים את המשטר בניצול תנאי מלחמה להצדקת מעצרים המוניים והעמדות לדין בעלי אופי פוליטי.
הרשות השופטת באיראן ביצעה מעצרים נרחבים של למעלה מ-3,000 בני אדם בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל במהלך הסכסוך האחרון, כך על פי דיווחים ב-i24NEWS ובכלי תקשורת נוספים. המבצע כולל החרמת רכוש, ולפי הדיווחים רכושם של 100 בני אדם הוחרם במחוז אספהאן בלבד. ארגוני זכויות אדם גינו את גל המעצרות כניצול של תנאי מלחמה כדי לדכא התנגדות ולחלץ הודאות בכפייה. התפתחות זו באה בעקבות דפוס מעצרים והוצאות להורג שתועד על ידי The Zioneer בחודשים האחרונים: ביוני עצרה איראן 130 בני אדם בקשר להפגנות ינואר וחשדות ריגול, ובמעצרים מוקדמים יותר נעצרו חשודים בהדלפת מידע מסווג ל׳גורמים ציוניים-אמריקניים'. בעוד שהמשטר האיראני מציג את המעצרים כהגנה על ביטחון הלאומי בתקופה שהוא רואה כעוינות פעילה מול ישראל, אימות בלתי תלוי של המספרים או ההאשמות הספציפיות נותר מוגבל.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
