התאחדות הכדורגל האיראנית הודיעה כי פנתה יחד עם מצרים לפיפ״א בדרישה למנוע הצגת סמלי גאווה להט״ביים במשחק המונדיאל מחר בסיאטל, שהוגדר על ידי המארגנים המקומיים כ״משחק גאווה". פיפ״א הבהירה כי דגלי גאווה יורשו לפי תקנון הטורניר.
התאחדות הכדורגל האיראנית הודיעה היום (שישי) כי הגישה בקשה משותפת עם מצרים לפיפ״א, בדרישה לאסור הצגת סמלי להט״ב במשחק המונדיאל בין איראן למצרים המתוכנן למחר בסיאטל. המארגנים המקומיים הגדירו את המשחק כ״משחק גאווה" במסגרת אירועי סוף השבוע של מצעד הגאווה בעיר.
המהלך מייצג מאמץ דיפלומטי מתואם מצד טהראן וקהיר, שתי מדינות שמתנגדות לזכויות להט״ב ברמת השלטון. על פי ההודעה האיראנית, שתי ההתאחדויות העבירו לפיפ״א התנגדות משותפת לקיום פעילויות או אירועי קידום הקשורים ללהט״ב במסגרת המשחק.
פיפ״א הבהירה בעבר כי דגלי גאווה יורשו להיכנס לאצטדיון על פי תקנון הטורניר, למרות ההתנגדות המשותפת, כפי שדווח ב'The Zioneer' אתמול. פיפ״א הדגישה כי ההגדרה הייתה יוזמה מקומית של סיאטל, לא תוכנית של פיפ״א. המשחק ממשיך סדרה של משחקי מונדיאל בטורניר זה שהיוו מוקדי חיכוך בנושא סמלי המשטר האיראני וזכויות להט״ב.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
