איראן שבה להשמיע את טענותיה כלפי בחריין, כך על פי הודעה בערוץ מנוטר Intelligence Desk. ההודעה אינה מפרטת את תוכן הטענות המחודשות או כל צעד מעשי, אך מעידה על מעבר חזרה ללחץ פוליטי לאחר תקופה של עימות צבאי פעיל.
הודעה קצרה בערוץ מודיעה: 'איראן חוזרת לטענותיה נגד בחריין לאחר המלחמה.' הפוסט, שפורסם בשעה 16:30 שעון ירושלים ביום חמישי, אינו מפרט אילו טענות ספציפיות מועלות מחדש או אם יש בצידן צעדים דיפלומטיים או צבאיים.
איראן ובחריין מצויות בחילוקי דעות שנים רבות, כאשר טהראן העלתה בעבר טענות היסטוריות או ריבוניות נגד ממלכת האי. פריטי ההקשר בארכיון The Zioneer מראים שהצהרה זו באה לאחר סדרה של חילופי אש בין איראן לכוחות בעלות ברית ארה״ב במפרץ — כולל תקיפות איראניות נגד בחריין ב-10 ביוני — ולאחר תקופה רחבה יותר של פעולות צבאיות אמריקאיות נגד איראן. 'הטענות' הספציפיות אינן מפורשות במקור, ולא דווח על תגובה איראנית רשמית או בחריינית באופן בלתי תלוי נכון למועד עלון זה.
מדובר ככל הנראה באות פוליטי ולא באירוע בשדה הקרב, המחזיר את הרטוריקה של טהראן מלפני המלחמה לאחר שהלחימה הפעילה שככה. לא דווח על אזעקות, התרעות או תנועות צבאיות בקשר לפוסט זה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
