איראן הודיעה למתווכים כי אם מתקני האנרגיה שלה יותקפו — היא תטיל חושך על כל האזור, לפי דיווח בודד בשפה הפרסית. האיום הוא האחרון בשורת אולטימטומים מטהראן המזהירים מפני השלכות חמורות אם ישראל או ארה״ב יתקפו תשתיות איראניות.
איראן פרסמה איום חדש באמצעות ערוצים דיפלומטיים, והודיעה למתווכים כי תקיפה על תשתיות האנרגיה שלה תוביל להאפלה אזורית. האזהרה, שפורסמה בדיווח בודד בשפה הפרסית, מגיעה לאחר ימים של רטוריקה מתגברת מטהראן על רקע המשך המתיחות מול ארה״ב וישראל בנוגע לשאיפות הגרעין האיראניות ולפעילות הישראלית המתמשכת בלבנון.
מדובר באיום האחרון בשורת אולטימטומים מגורמים איראניים בשבועות האחרונים. The Zioneer דיווח בעבר על איומים איראניים לבטל את ההסכם עם ארה״ב אם ישראל תתקוף בלבנון, ועל אזהרות שטהראן תכוון לאינטרסים אמריקניים חדשים באזור אם תותקף. האיום הנוכחי קושר את התגובה ספציפית לתקיפת מגזר האנרגיה האיראני, ולא מטרות צבאיות.
אין אישור בלתי תלוי לאזהרה. הדיווח מסתמך על מקור בודד, והמתווכים לא זוהו. האותנטיות וההיקף של תגובת הנגד הנטענת טרם אומתו.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
