שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י טען בהודעה רשמית כי התקיפה האחרונה של ארה״ב וישראל באיראן — שלטענתו גרמה לפגיעה באזרחים — 'מזכירה את אותו היגיון מסוכן שתמך בשימוש בנשק כימי נגד העם האיראני'. עראקצ׳י השמיע את ההשוואה במהלך טקס הזיכרון לחללי המתקפה הכימית בסרדשת ממלחמת איראן–עיראק, והגדיר את איראן כקורבן הגדול ביותר של נשק כימי בעידן המודרני.
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י פרסם היום (ראשון) הצהרה המשווה בין תקיפות מדויקות של ארה״ב וישראל באיראן לבין השימוש בנשק כימי נגד איראן בתקופת מלחמת איראן–עיראק. בדברים שנשא באזכרה לקורבנות המתקפה הכימית של סדאם חוסיין על העיר הכורדית סרדשת (1987), טען עראקצ׳י כי התקיפות האמריקאיות והישראליות פגעו באזרחים ומשקפות 'אותו היגיון מסוכן' שתמך בלוחמה כימית. הוא אף הגדיר את איראן כ׳קורבן הגדול ביותר של נשק כימי בעידן המודרני', והצהיר כי טהראן 'מובילה את המאבק נגד נשק להשמדה המונית'. הדברים פורסמו בערוצי חדשות איראניים. כפי שדווח ב-The Zioneer, חקירת האו״ם בנושא סרדשת קבעה כי עיראק השתמשה בגז חרדל נגד אזרחים; השוואתו של עראקצ׳י מיטשטשת בכוונה את ההבחנה בין שימוש מכוון ובלתי מפלה בנשק כימי לבין תקיפות צבאיות ממוקדות נגד תשתיות המשטר. לא סופק אימות בלתי תלוי לנפגעים אזרחיים בתקיפות האחרונות.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
