מנכ״ל חברת הנפט הלאומית האיראנית מסר כי הספינות האיראניות חצו את קו המצור עם 25 מיליון חביות נפט מאז יום שני שעבר, כך לפי החברה. הדיווח מצטרף לשורת דיווחים נוספים על חידוש יצוא הנפט האיראני.
מנכ״ל חברת הנפט הלאומית האיראנית (NIOC) מסר הבוקר (שני) כי ספינות איראניות הנושאות 25 מיליון חביות נפט גולמי חצו את קו המצור הימי מאז יום שני שעבר, כך על פי חברת הנפט הממשלתית. הטענה, שדווחה בערוצי טלגרם איראניים, היא הנתון הספציפי ביותר שמיוחס עד כה לגורם רשמי בעלייה הנוכחית ביצוא הנפט האיראני.
כפי ש-The Zioneer דיווח מוקדם יותר היום (06:46 שעון ירושלים), חברת המעקב הימי TankerTrackers דיווחה כי איראן ייצאה 36 מיליון חביות נפט בששת הימים האחרונים. הנתון של המנכ״ל – 25 מיליון חביות באותו פרק זמן – תואם בגדול לנתוני TankerTrackers, כשהפער נובע ככל הנראה ממשלוחים נוספים מחוץ לתקופה או ממכליות שטרם סיימו את המעבר.
הדיווח מצטרף לשורת התפתחויות המעידות על התרופפות ניכרת של המצור הימי האמריקאי על איראן. ביום ראשון אמר הנשיא טראמפ כי 19 מיליון חביות עזבו את המפרץ הפרסי במסגרת מזכר ההבנות. בשבת זוהו שתי מכליות ענק במסוף האי חארג', וביום שישי דיווח בלומברג על 11 מכליות שיצאו מנמל צ׳אבאהר עם 20 מיליון חביות.
הצהרת מנכ״ל NIOC היא טענה ממקור יחיד מהתקשורת האיראנית הממלכתית ולא אומתה באופן בלתי תלוי. The Zioneer מדרג זאת כ-Developing.
- מתפתחTankerTrackers: איראן ייצאה 36 מיליון חביות נפט בששת הימים האחרונים
- מתפתחבלומברג: 11 מכליות עם 20 מיליון חביות נפט איראני עזבו את צ׳אבאהר השבוע
- מבוססTankerTrackers: שתי מכליות ענק איראניות מובילות 3.8 מיליון חביות דרך המצור הימי האמריקאי
- מבוססדיווח: מכלית שלישית יצאה מאיראן, חלפה על פני המצור הימי האמריקאי והפליגה ליעדה
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
