סגן נשיא איראן, על פי דיווח ממקור אחד, הצהיר כי טהראן חייבת להפעיל שליטה הדוקה יותר על חיזבאללה, דבר המעיד על חשש איראני פנימי מכיוון פעולת הארגון. הדברים יוחסו לגורם איראני לא מזוהה.
דיווח של מקור בודד מייחס לסגן נשיא איראן אמירה לפיה טהראן תצטרך להפעיל שליטה הדוקה יותר על חיזבאללה. ההערה מצטרפת לשורה של פרסומים והצהרות רשמיות בשבוע האחרון, הן מצד גורמים איראניים והן מצד גורמים אמריקניים, הנוגעות למידת ההשפעה האיראנית על הארגון הלבנוני.
The Zioneer עקב אחר רצף הצהרות כזה בשבוע האחרון: גורם בכיר בבית הלבן הצהיר ב-17 ביוני שאיראן חייבת להגביל את תנועות חיזבאללה, ושכל מתקפה תזכה לתגובה ישראלית ישירה (The Zioneer, 17 ביוני). גורם איראני אחר צוטט בעבר כאומר שעל טהראן לרסן את חיזבאללה (14 ביוני). ההערה החדשה מעידה שהדיון הפנימי באיראן לגבי ניהול יחסי הפרוקסי נמשך, ואינו סגור. לא ברור אם מדובר בשינוי מדיניות או באיתות דיפלומטי לקראת שיחות.
שום גורם רשמי איראני או חיזבאללה לא אישר את הדברים, והקשר הדברים המדויק – האם סגן הנשיא נאם בישיבה סגורה, בריאיון או בנאום פומבי – לא דווח.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
