נשיא איראן אמר כי הרפובליקה האסלאמית נכנסה למשא ומתן עם ארה״ב מעמדה של כוח וללא ויתורים, לפי הודעתו הרשמית. הדברים מגיעים על רקע המצור הימי המתמשך והמגעים הדיפלומטיים בין וושינגטון לטהרן.
נשיא איראן הצהיר ביום שני כי טהרן נכנסה למשא ומתן עם ארצות הברית מעמדה של כוח וללא ויתורים. ההצהרה, שדווחה בכלי תקשורת המקורבים למשטר, מחזקת את העמדה הניצית בזמן שהמגעים הדיפלומטיים נמשכים על רקע המצור הימי האמריקאי. הדברים מגיעים לאחר חודשים של מתיחות מאז מבצע 'שאגת הארי' (פברואר 2026) ומסע הסיכול של סנטקום, אך לא נמסרו פרטים חדשים על מצב המשא ומתן או מקומו.
טענת הנשיא לעמדה 'ללא ויתורים' נראית כסותרת אותות קודמים מצד גורמים דיפלומטיים איראניים שרמזו על גמישות בנושאי גרעין וימיים מסוימים. הטענה נותרה בלתי מאומתת ממקורות בלתי תלויים, ואף גורם אמריקאי או מערבי לא התייחס לפרטי השיחות.
כפי ש-The Zioneer דיווח בעבר, המצור הימי — שנמשך כעת חודש רביעי — השבית 9 כלי שיט והסב 136 נוספים, עם דגש של סנטקום כי הוא יימשך עד לחתימת מזכר הבנות. דברי הנשיא עשויים להיות מכוונים לקהל הפנימי על רקע הלחצים הכלכליים מהמצור.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
