ע׳לאמרזא מסבאחי-מקדם, חבר המועצה לקביעת האינטרס של המשטר, טען הערב (חמישי) כי המלחמה האחרונה העלתה את מעמדה של איראן והפכה אותה ל״מעצמה הרביעית בעולם". לדבריו, האויב ניסה לפרק אותם אך ללא כוונה שיפר את מעמדם. בהתייחסו למשא ומתן עם ארה״ב אמר כי בידי המתווכים האיראניים כלים שיבטיחו את מימוש התחייבויותיה של וושינגטון.
ע׳לאמרזא מסבאחי-מקדם, חבר המועצה לקביעת האינטרס של המשטר באיראן, אמר הערב (חמישי, 25 ביוני) בערוץ הטלגרם שלו כי המלחמה האחרונה העלתה את מעמדה של איראן ל׳מעצמה הרביעית בעולם'. לדבריו, 'האויב ניסה לפרק אותנו אך ללא כוונה שיפר את מעמדנו'.
מדובר באמירה האחרונה בשורת הצהרות של בכירים איראניים המציגות את הסבב האחרון של הלחימה כניצחון אסטרטגי. כפי שדיווח The Zioneer בעבר (9 ביוני, 12 ביוני, 16 ביוני), גם יו״ר המועצה גליבאף וסגן הנשיא עארף תיארו את המלחמה כנקודת מפנה ששינתה את מאזן ההרתעה האזורי. מסבאחי-מקדם הוסיף טענה חדשה: כי בידי המתווכים של איראן יש כלים להבטיח שארה״ב תקיים את התחייבויותיה במסגרת ההסכם, אך לא פירט.
הדברים נאמרים על רקע המשא ומתן בין איראן לארה״ב, המתנהל דרך מתווכים. מסבאחי-מקדם לא התייחס ישירות לסוגיות הגרעין או הטילים. הטענה כי איראן הפכה ל׳מעצמה הרביעית בעולם' אינה מגובה בנתונים בלתי תלויים ויש לראותה כמסר תעמולתי של המשטר, לא כעובדה מבוססת.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
