מוחמד-רזא שהבאזי, מגיש תוכנית 'פאורגי' בערוץ 2 של רשות השידור האיראנית, אמר כי על פי ההבנות בין איראן לארה״ב, אסור מעתה לקרוא 'מוות לאמריקה' ולשרוף את דגל ארה״ב, ומי שיעשה זאת ייעצר. הדברים פורסמו מקור איראני ומשקפים שינוי משמעותי במסר הרשמי, אם יאושרו.
מוחמד-רזא שהבאזי, מגיש התוכנית 'פאורגי' בערוץ 2 של רשות השידור האיראנית, אמר כי על פי ההבנות שהושגו בין איראן לארה״ב, הסיסמה האיקונית 'מוות לאמריקה' ושריפת דגל ארה״ב אסורות מעתה. לדבריו, כל מי שיעשה כן ייעצר. הדברים פורסמו מקור איראני וטרם אושרו על ידי כלי תקשורת רשמיים באיראן או על ידי גורמים ממשלתיים.
אם הדברים יאושרו, מדובר בשינוי דרמטי במדיניות האיראנית הרשמית, לאחר עשרות שנים שבהן 'מוות לאמריקה' היה מרכיב קבוע בהפגנות ממלכתיות ובתפילות יום שישי מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. הדברים נאמרים על רקע דיווחים על הבנות בין איראן לארה״ב, שפרטיהן טרם פורסמו על ידי אף אחת מהממשלות.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר, גורמים איראניים ואנשי תקשורת המזוהים עם המשטר פרסמו בשבועות האחרונים שורה של איומים נגד ארה״ב, בהם אזהרות מפני 'מתקפות חסרות תקדים' וקריאות 'להביא את המלחמה לאדמת אמריקה.' האיסור המדווח, אם הוא אותנטי, עשוי לאותת על דה-אסקלציה ברטוריקה הרשמית — או על קרע בין הפלגים הקיצוניים והמתונים בממסד האיראני. הדיווח מבוסס על מקור יחיד ואינו מאומת.
- מתפתחגאבילאף מוביל הפגנה באיראן: קריאות 'מוות לאמריקה' ושריפת דגל ארה״ב
- מתפתחמפגינים המזוהים עם משמרות המהפכה: מי שיחתום על הסכם עם ארה״ב – ייהרג
- מתפתחפרשן בטלוויזיה הממלכתית האיראנית: המשלחות הפקיסטניות והקטאריות מביאות איומים וחיסולים מארה״ב
- מתפתחפרשן איראני מאיים: 'נביא את המלחמה לאדמת אמריקה' בשידור חי
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
