ממלא מקום שר ההגנה האיראני, סאיד אבן אלרזא, אמר כי הכוחות המזוינים נמצאים ברמת המוכנות הגבוהה ביותר, וכי כל מעשה תוקפנות חדש של האויב ייענה בתגובה קשה יותר מבעבר. לדבריו, איראן מסוגלת לנהל משא ומתן ולעמוד בעימות בו זמנית, והוסיף כי תשמור ותחזק את פריסתה הצבאית בתקופת 60 הימים שנקבעה ליישום ההבנות עם ארה״ב.
הצהרתו של ממלא מקום שר ההגנה האיראני, סאיד אבן אלרזא, שפורסמה בצהרי יום שלישי בערוץ הטלגרם שלו, מסמנת התקשות בעמדת טהראן עם כניסת תקופת יישום ההבנות עם ארה״ב בת ה-60 ימים לחודשה השני. השר הצהיר במפורש כי הכוחות המזוינים נמצאים ברמת המוכנות הגבוהה ביותר, וכי כל 'טעות חישוב או מעשה תוקפנות חדש מצד האויב ייתקל בתגובה קשה יותר מבעבר.' הוא הוסיף כי איראן מסוגלת לנהל משא ומתן ולעמוד בעימות בו זמנית, וכי תשמור ואף תחזק את פריסתה הצבאית במהלך תקופת היישום.
מדובר באזהרה האחרונה בסדרה של הצהרות הולכות ומתחזקות מצד בכירים איראניים מאז השגת ההבנות. כפי שדיווח ה-Zioneer, הדברים באים בעקבות הצהרה דומה של דובר הוועדה לביטחון לאומי ב-9 ביוני, שאף הוא דיבר על 'כוננות גבוהה ביותר' ו׳תגובה נחרצת', ובעקבות דבריו של אבן אלרזא עצמו ב-8 ביוני, בהם הבטיח שלא ייסוג 'עד שהתוקפן ייענש.' העקביות במסר של מספר בכירים שונים מעידה על איתות מתואם הן לוושינגטון והן לירושלים, לפיו איראן רואה במשא ומתן הנוכחי מבחן אסטרטגי, ולא רגיעה.
ההצהרה אינה מפרטת איזה מעשה תוקפנות יגרור תגובה שכזו, ואינה מציגה כל לוח זמנים מבצעי. ההקשר הרחב נותר מזרח תיכון בכוננות גבוהה, כאשר הערכות בישראל, כפי שדווח ב-Zioneer בשבוע שעבר, מצביעות על כך שכישלון בגיבוש הסכם סופי בין ארה״ב לאיראן יגביר משמעותית את הסיכוי לחזרה ללחימה בקנה מידה מלא.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
