סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, המזוהה עם משמרות המהפכה, מברכת על ההסכמות עם ארה״ב בשווייץ: על פי הדיווח של אסף רוזנצוייג (N12), הסוכנות טענה כי איראן הפכה לחלק ממערך הביטחון בלבנון וקבעה מנגנונים ליישום הסעיף הראשון בזירה הלבנונית.
התעמולה האיראנית המיוחסת למשמרות המהפכה חוגגת את תוצאות השיחות בין איראן לארה״ב בשווייץ כניצחון אסטרטגי. על פי דיווח בודד של אסף רוזנצוייג (N12), סוכנות תסנים המזוהה עם משמרות המהפכה טענה שאיראן 'הפכה לחלק ממערך הביטחון בלבנון' וקבעה מנגנונים ליישום הסעיף הראשון בזירה הלבנונית – ניסוח המצביע על כך שטהרן רואה בהבנות הללו לגיטימציה למעורבותה במערך הביטחון שלאחר המלחמה בלבנון.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר, כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה טענו בשבוע שעבר כי איראן קיבלה אישור סופי מארה״ב לשילוב לבנון בהסכם אזורי מקיף, בעוד סוכנות פארס של משמרות המהפכה הכחישה שהגיעו להסכמות סופיות והזהירה כי לא יעמדו בלוח הזמנים שהצהיר הנשיא טראמפ. הטון החגיגי הנוכחי מסמן סטייה חדה מאותן הצהרות זהירות של מוסדות איראניים אחרים.
הדיווח מבוסס על מקור אחד (N12 המצטט את תסנים) והרטוריקה שלו מכוונת בעליל לבניית מורל פנימית ואזורית. לא אומת האם 'ההבנות' שנתבעו משקפות התחייבויות כתובות בפועל או מסגרת שאפתנית של התקשורת המקורבת למשמרות המהפכה. ארה״ב לא התייחסה עדיין לסעיפים לכאורה הקשורים ללבנון.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
