מקור רוסי מדווח כי ישראל החלה לקבל איתותים ממתווכים שונים המנסים להבטיח את יציאתם של עשרות לוחמי חיזבאללה הלכודים במנהרות מתחת לרכס עלי טאהר. תגובת ישראל לכל המתווכים הייתה חד משמעית: 'כניעה היא האפשרות היחידה, אחרת המחבלים ימצאו את מותם במנהרות'. זאת לאחר שבועות של לחימה באזור הרכס האסטרטגי.
על פי דיווח ממקור בשפה הרוסית, ישראל קיבלה פניות ממספר מתווכים שביקשו להבטיח את יציאתם של עשרות לוחמי חיזבאללה הלכודים במנהרות מתחת לרכס עלי טאהר שבדרום לבנון. על פי הדיווח, תגובת ישראל הייתה נחרצת: רק כניעה ללא תנאי תתקבל, והחלופה היא מות הלוחמים מתחת לאדמה.
הדיווח, אם יאומת, מהווה התפתחות אחרונה במבצע ממושך של צה״ל לכיתור וכיבוש הרכס האסטרטגי — נקודת גובה המשקיפה על אזור א-נבטיה, המכילה בסיס תת-קרקעי של חיזבאללה לאחסון רקטות. כפי שדיווח The Zioneer בעבר, חיזבאללה הכחיש טענות צה״ל כי לוחמיו מכותרים (20 ביוני), בעוד שאנליסטים ישראלים העריכו כי ייתכן חידוש הלחימה באזור (20 ביוני).
הפרטים מבוססים על מקור יחיד שאינו מאומת. מספרם המדויק של הלוחמים הלכודים, זהות המתווכים, והאם מתנהל משא ומתן כלשהו נותרים לא מאושרים. The Zioneer לא אימת באופן עצמאי את הדיווח מול גורמים רשמיים בישראל או ראיות מהשטח.
- מאומתחזבאללה מכחיש את טענות צה״ל על כיתור לוחמיו ברכס עלי א-טאהר
- מבוססאנליסט מזהיר: ייתכן חידוש הלחימה הלילה ברכס עלי א-טאהר; האתר האסטרטגי של חיזבאללה
- מתפתחחיזבאללה: מחויבים להפסקת האש — אך נפעל מול ניסיונות התקדמות כוחות צה״ל ברכס עלי טאהר
- מתפתחמקור אמריקני: ישראל ביקשה שצבא לבנון יתפרס ברכס עלי טאהר לפני הנסיגה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
