דובר צה״ל עדכן כי חוסלו מחבלי חיזבאללה שהיוו איום על כוחות הפועלים בדרום לבנון. במקביל, הפרשן הצבאי ניצן שפירא מציין כי עשרות מחבלים נותרו נצורים במתחם התת-קרקעי של חיזבאללה מתחת לרכס עלי טאהר, כאשר הכוחות לא מאפשרים להם לצאת — מצב שהוא מגדיר כבעל פוטנציאל מסוכן לכוחות הפועלים מעל הקרקע.
דובר צה״ל הודיע בערב יום חמישי כי הכוחות חיסלו מחבלי חיזבאללה שהיוו איום על לוחמים הפועלים בדרום לבנון. בהודעת הצבא, כפי שדווח ב-N12, לא פורט מספר המחבלים שחוסלו או נוספו פרטים מבצעיים נוספים.
הפרשן הצבאי ניצן שפירא (N12) הפנה את תשומת הלב לניסוח ההודעה, וציין כי עשרות מחבלי חיזבאללה נותרו נצורים במתחם התת-קרקעי שמתחת לרכס עלי טאהר, כאשר כוחות צה״ל מונעים את יציאתם. הוא תיאר את המצב כמזכיר את פרשת כיס המחבלים במנהרות רפיח מלפני כחצי שנה, והתריע כי יש לו "פוטנציאל מסוכן" לכוחות הפועלים מעל הקרקע, שאינם מורשים לפגוע במחבלים שתחתם.
רכס עלי טאהר הוא מוקד מרכזי של פעילות צה״ל בדרום לבנון. כפי שדווח ב-The Zioneer מוקדם יותר הערב, צה״ל הודיע על חיסול שישה מחבלי חיזבאללה בשני אירועים נפרדים באותו הרכס. העימות הנוכחי — מחבלים נצורים מתחת לאדמה וכוחות צה״ל שולטים על פני השטח — הוא מאפיין מתמשך של הפעולות שם מאז שצה״ל דיווח לראשונה על השתלטות על מרכז העצבים התת-קרקעי בעל הבנייה האיראנית בשבוע שעבר. חיזבאללה מכחיש בפומבי את טענות הכיתור של צה״ל.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
