ישראל שוקלת להנפיק בארה״ב שתיים מהחברות הביטחוניות הממשלתיות הגדולות שלה — התעשייה האווירית לישראל ורפאל — כך לפי דיווח של רויטרס. המהלך עשוי להוות צעד משמעותי בחשיפת החברות לשוקי הון בינלאומיים, על רקע הביקוש הגובר לטכנולוגיה ביטחונית ישראלית.
ישראל שוקלת הנפקה ראשונית לציבור (IPO) בבורסה בארה״ב עבור שתיים מחברות הביטחון הממשלתיות הגדולות שלה — התעשייה האווירית לישראל ורפאל — לפי דיווח של רויטרס. הדיווח, המבוסס על מקורות לא מזוהים, מגיע על רקע ביקוש עולמי חסר תקדים לטכנולוגיות ביטחוניות ישראליות בעקבות ביצועיהן בזירות לחימה לאחרונה. נכון לעת הדיווח, אף אחת מהחברות לא מסרה תגובה רשמית; מועד ההנפקה הפוטנציאלית והיקפה נותרו לא ברורים. הדיווח אינו מציין האם ממשלת ישראל, המחזיקה במלוא הבעלות על שתי החברות, אישרה רשמית את המהלך. ההתפתחות משתלבת במגמה רחבה יותר של חברות ביטחוניות המחפשות גישה עמוקה יותר לשוקי הון — The Zioneer דיווח בשבוע שעבר על תוכניותיה של אנדוריל להקים מפעל בישראל — אך זהו הדיווח הראשון על כוונה ישירה של ענקיות ביטחוניות ממשלתיות ישראליות לפנות לוול סטריט.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
