בית משפט השלום בחיפה גזר על מוחמד עלי ג׳בארין שמונה חודשי מאסר ועל עו״ד אחמד כליפה ארבעה חודשי מאסר בפועל, וכן קנס של 5,000 ש״ח. השניים הורשעו בהזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, בעקבות תהלוכה שהובילו באום אל-פחם ב-19 באוקטובר 2023.
בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שני) מאסר בפועל על שני תושבים ערבים-ישראלים, שהובילו תהלוכה בעיר אום אל-פחם ב-19 באוקטובר 2023 – שנים עשר ימים לאחר מתקפת 7 באוקטובר – שבמהלכה הביעו, לפי כתב האישום, הזדהות עם ארגון טרור. מוחמד עלי ג׳בארין נידון לשמונה חודשי מאסר ועו״ד אחמד כליפה לארבעה חודשים, ושניהם חויבו בקנס מצטבר של 5,000 ש״ח. ההרשעה, תחת חוק המאבק בטרור, כללה שתי עבירות: הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. הדיווח פורסם על ידי עמית סגל (N12); לא נמסרו פרטים נוספים על גודל התהלוכה או הקריאות. גזר הדין מצטרף להליכים נגד הבעת תמיכה גלויה בארגוני טרור לאחר מתקפת 7 באוקטובר.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
