גורמים במערכת הביטחון מתנגדים לכל מנגנון בלבנון למניעת טרור שאינו צבא ארה״ב או צה״ל, כך לפי דיווח בוקר יום שני. העמדה משקפת מחלוקת מעמיקה עם הדרג המדיני באשר לאופי הסדרי הביטחון ארוכי הטווח בגבול הצפון.
גורמים במערכת הביטחון הישראלית מביעים התנגדות נחרצת לכל הסדר רב-לאומי או מקומי בלבנון למניעת טרור, ודורשים כי רק צבא ארה״ב או צה״ל עצמו יהיו המנגנון המקובל, כך על פי דיווח בוקר יום שני. העמדה מתפרסמת על רקע מאמצי תיווך אמריקניים לייצב את חזית לבנון ולהבטיח את ביטחון גבולה הצפוני של ישראל, לאחר חודשים של פעילות נגד חיזבאללה.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר, קיימת מחלוקת בין מערכת הביטחון הישראלית לדרג המדיני בנוגע למגבלות התפעוליות בלבנון. דיווח מ-19 ביוני ציין שלכוחות צה״ל יש 'חופש פעולה מלא' בדרום לבנון, בעוד דיווח מ-20 ביוני ציין שהצבא 'לא פועל באופן יזום' אלא רק נגד איומים קיומיים. ההתנגדות הנוכחית למנגנונים שאינם אמריקניים או צה״ליים מעמיקה דפוס זה, ומעידה על התנגדות פנימית לכל הסכם המדלל את השליטה הישראלית הישירה.
מקור הדיווח הוא ערוץ תקשורת ישראלי יחיד ומהימן; העיתוי המדויק של הדברים וזהות הגורמים נותרו לא ידועים. מדובר בהתפתחות מתהווה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
