השר אבי דיכטר פנה לתושבי עזה בערבית עזתית, ואמר כי חמאס דן אותם לחיי עוני ומסכנות לדורות. לדבריו, מחר (יום חמישי) צפויים העזתים לצאת בהמוניהם להפגין נגד חמאס.
השר אבי דיכטר, לשעבר ראש השב״כ ומכיר היטב את רצועת עזה, פרסם פניית וידאו ישירה לתושבי עזה בערבית עזתית מדוברת. "תחת חמאס אתם נידונים לחיי עוני ומסכנות לדורות", אמר. השר הוסיף כי מחר (יום חמישי) צפויים העזתים לצאת בהמוניהם להפגנות נגד חמאס. הפנייה מגיעה לאחר מסר דומה מוקדם יותר השבוע מהמתפ״ש — מתאם פעולות הממשלה בשטחים — שאמר לתושבי עזה כי חמאס חוסם את עתידם בדחיית מתווה טראמפ. קריאתו של דיכטר היא האחרונה בסדרת ניסיונות ישראליים להרחיק בין האוכלוסייה האזרחית בעזה לבין הנהגת חמאס במהלך המלחמה המתמשכת. ההודעה עצמה טרם אושרה באופן בלתי תלוי באמצעות וידאו או מקור נוסף, והיקף ההפגנות הצפוי עדיין אינו ברור.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
