הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגה ירידה חדה של 15–25 אלף שכירים בהייטק במאי, מצטרפת לירידה של 11–20 אלף באפריל לעומת מרץ. הנתונים, שפורסמו על ידי ליאור באקאלו ב-N12, משקפים את היציאה ממבצע שאגת הארי, שהותירה עובדים רבים מועסקים "על הנייר".
נתונים חדשים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסמו ביום שני על ידי העיתונאי ליאור באקאלו ב-N12, חושפים התכווצות חדה בשוק העבודה בהייטק. בחודש מאי ירד מספר השכירים בהייטק ב-15–25 אלף איש, לאחר ירידה של 11–20 אלף באפריל לעומת מרץ.
הירידות הרצופות מיוחסות לסיום מבצע שאגת הארי — המבצע המשותף של ארה״ב וישראל באיראן מפברואר 2026 — שהותיר עובדים רבים מועסקים "על הנייר" למרות פעילות מצומצמת. הירידה המצטברת משקפת נורמליזציה של רמות התעסוקה לאחר ירידה בקריאות המילואים והביקוש הקשור למלחמה.
הנתונים עולים בקנה אחד עם אזהרות קודמות של התאחדות התעשיינים והכלכלן הראשי של משרד האוצר לגבי ההשפעה הכלכלית הרחבה של ההתאמה שלאחר המבצע. נתוני הלמ״ס הם האות הברור ביותר להתאמה מחדש של הענף לאחר המלחמה.
(הערה: ההודעה השנייה באצווה — בנושא סוריה-לבנון וחיזבאללה — היא סיפור נפרד ואינה כלולה כאן.)
- מתפתחירידה חדה בשיעור ההייטקיסטים בקרב רוכשי דירות יד שנייה בתל אביב באפריל, קובע הכלכלן הראשי
- מתפתחהביטוח הלאומי: 35,625 איבדו תושבות ב-2025; נתוני "הירידה" נמוכים בהרבה מהדיווחים המופרזים
- מתפתחמגזר ההייטק הישראלי ייצר 85 מיליארד דולר ביצוא ב-2025, כך עולה מנתוני רשות החדשנות
- מתפתחארטליסט הישראלית מתכננת לפטר כ-40% מהעובדים, בעקבות מעבר למודל AI
מקורות ואות
- קליטה פנימית
